Lasteabi

Lasteabitelefoni kampaania "Aga mina HOOLIN ja märkan"

teisipäev, 17 aprill

Sotsiaalkindlustusamet

PRESSITEADE

17. aprill 2018

 

Lasteabitelefoni teavituskampaania julgustab lapsi hoolimisest ja märkamisest rääkima

Algas lasteabitelefoni 116111 teavituskampaania „Aga mina HOOLIN ja märkan“, millega soovitakse julgustada lapsi ja noori hoolimisest ja märkamisest rääkima, seda väljendama ja tähele panema nii iseenda, lähedaste kui ümbritseva suhtes.

„Hoolimine algab väikestest asjadest ja on tegelikult kergesti teostatav. Väikesed asjad nagu hommikune sõbralik „tere“, heatahtlik tunnustus kaaslasele, südamlik kallistus sõbrale või lihtne küsimus „kuidas läheb?“ aitavad näidata huvi ja hoolivust, üksteisega arvestamist,“ rääkis sotsiaalkindlustusameti lastekaitse telefoniteenuste juht Mari-Liis Mänd.

Mänd lisas, et igaüks soovib end tunda olulise ja väärtuslikuna, tähtis on seda üksteisega jagada aga ka märgata, kui asjad ei tundu päris hästi olevat, nendest rääkida ja vajadusel abi küsida.

„Kahjuks näeme me lasteabitelefoni töös päris palju seda, et lapsed ja noored väljendavad enda üksindust, tunnet, et neist ei hoolita, või muret sõbra pärast, kes ei julge ise abi küsida. Soovime oma kampaaniaga julgustada lapsi ja noori hoolimist väljendama, märkama ning vajadusel abi küsima, milleks ühe võimalusena saab olla lasteabitelefon,“ rääkis Mänd. 

Kampaania raames valmivad temaatilised teavitusklipid, erinevad bännerid sotsiaalmeediasse ja digiekraanidele, mida levitatakse aprilli- ja maikuu jooksul erinevates sotsiaalmeedia kanalites, kinodes, ühistranspordis, kaubanduskeskustes. Laste piltide põhjal valmib rändnäitus, mida näidatakse erinevates Eesti paikades. Sotsiaalkindlustusameti lasteabitelefoni töötajad viivad läbi vestlusringe lastele, kus räägitakse hoolimisest ja märkamisest ning igaühe rollist abivajava kaaslase märkamisel, lisaks tutvustatakse lasteabitelefoni 116111.

Lasteabitelefon 116111 on koht, kust saab nõuandeid ja ideid, kuidas probleemi lahendada. Eesti, vene ja inglise keeles telefoni teel ja ka kirjalikult (e-post, chat) nõustamist pakkuv lasteabitelefon töötab ööpäevaringselt ning on helistajatele tasuta. Soovi korral võib pöördumine jääda anonüümseks.

Kampaania ideelahenduse on teinud strateegiaagentuur La Ecwador. Lasteabitelefoni teavituskampaania on osa väärtuspõhiste hoiakute kujundamise ühiskampaaniast „Aga mina“, mis tuleb soovist kinkida tulevastele põlvkondadele tervem ja turvalisem elukeskkond.

 

Lisainfot leiab kodulehelt www.lasteabi.ee või Facebookist www.facebook.com/lasteabi.

Lisainfo ja kontakt:

Mari-Liis Mänd, sotsiaalkindlustusameti lastekaitse telefoniteenuste juht, 53071499

Kaili Uusmaa, sotsiaalkindlustusameti kommunikatsioonjuht, 5087370

Lasteabi.ee

Lasteabitelefoni 116111 teenuse eesmärgiks on võimaldada kõigil teatada abivajavast lapsest, tagada saadud info edastamise vastavate spetsialistideni ning pakkuda lastele ja lastega seotud teemadel esmast  sotsiaalset nõustamist.

HELISTA NUMBRILE 116111   

Välismaalt helistades +372 600 4434   

  • Telefon töötab 24/7
  • Helistamine on tasuta
  • Anonüümne
  • Pöördumised salvestatakse

e-post info@lasteabi.ee

online nõustamine kodulehelt „Küsi abi“

app "Lasteabi"

FB "Lasteabi"

Kadunud laste telefon